top of page

🕊️Biały ptak / R.J. Palacio🕊️

TYTUŁ: Biały ptak

AUTOR: R.J. Palacio

WYDAWNICTWO: Albatros

DATA PREMIERY: 24.01.2024

MOJA OCENA:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/10.

Wojna się skończyła. Ponieważ trwała tak długo, a tak nagle dobiegła końca, trudno było od razu przywyknąć do nowej sytuacji.

Absolutnie cudowna historia młodej dziewczynki, która jest pochodzenia Żydowskiego, i która podczas II wojny światowej zmuszona została do opuszczenia rodzinnego domu, rodziny, aby przeżyć. Absolutnie cudowny chłopiec i jego rodzina, którzy swoją dobrocią, ale i narażając życie, zdecydowali się pomóc dziewczynce.


To jest jedna z tych historii, które zostaną ze mną na długo. Co innego, kiedy siedzimy na lekcji historii i słuchamy suchych faktów na temat drugiej wojny światowej, a co innego kiedy opowiadanie na jej temat słyszymy z ust osoby, która na spwlasnej skórze przeżyła okrucieństwa zrobione przez drugiego człowieka stojącego po przeciwnej barykadzie.


Biały ptak to powieść cudowna. Nie mogę opisać słowami tego, co przeczytałam poprzedniego wieczoru. Książka zawróciła mi w głowie. Oczywiście, jest to fikcja literacka, jednak takie sytuacje działy sie w rzeczywistości. Ludzie, którzy musieli się ukrywać to czysta prawda, ukryta na kartach historii.


Świat wykreowany przez autorkę, bohaterowie tak barwni jak okładka powieści. Nic dodać, nic ująć. Dosłownie, książka nie ma według mnie wad. Czytało sie ja w ekspresowym tempie. Jest to literatura młodzieżowa, więc idealnie nada sie do przeczytania dla nastolatków.


Cała powieść wywarła na mnie ogromne wrażenie, zresztą jak poprzednie książki autorki. Z całego serca polecam każdemu, kto lubi takie tematy. Znajdziecie tu wiele emocji. Polecam, połknęłam ją w jeden wieczór.


Wasza,

Wspaniałe Czytanie.


[Współpraca z wydawnictwem Albatros]







Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page