top of page

🗡Kapłan / Krzysztof Kotowski🗡

TYTUŁ: Kapłan

AUTOR: Krzysztof Kotowski

WYDAWNICTWO: 5WhyPromotion

DATA PREMIERY: 09.02.2022

MOJA OCENA:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐/10.



Dzień dobry, dzisiaj przychodzę do Was z książką w tematyce, którą bardzo rzadko mam przyjemność czytać. Kapłan, to "pasjonujący thriller z odwagą, ale i dystansem przekraczającym klasyczne granice gatunkowe" - tą właśnie rekomendacje możemy przeczytać na okładce woluminu, ale czy naprawdę tak jest?

Przed wzięciem książki do czytania, postanowiłam zapoznać się z wieloma recenzjami moich koleżanek/kolegów "po fachu". Okazało się, że duża część z tych osób miała trudność z przebrnięciem przez początek powieści, ale kompletnie nie jestem w stanie zrozumieć "dlaczego?". Przyznam szczerzę, że to właśnie ten początek zainteresował mnie najbardziej, a byłabym przeszczęśliwa, kiedy akcja przez całą książkę toczyła się w latach od 1692 p.n.e. do 987 r. Autor ma wielki talent do pisania powieści z takich czasów i chętnie przeczytałabym od niego coś, właśnie z tych lat.


Historię mamy podzieloną na 2 części. Pierwsza część podobała mi się dużo bardziej niż druga i uważam - gdyby autor zakończył powieść w takim momencie, mógłby wywrzeć na czytelniku wielki niedosyt, tak to druga część troszkę mi się dłużyła, ale nie była jakoś mocno gorsza od pierwszej.


Bardzo wielkim plusem dla autora jest poczucie humoru. Bardzo dużo razy głośno zaśmiałam się podczas czytania powieści (najwięcej w pierwszej części), a strony mam oznakowane kolorowymi karteczkami, przypominającymi mi o najlepszych momentach.

- Nie miałem pojęcia o tym, co to jest! Jesteś pomylony tak jak Link! Obaj macie nie po kolei pod sufitem! Zabierz go z powrotem do szpitala, nic tu się już nie da zrobić! - Spojrzał błagalnie na Olę. - A ja idę utopić się w fiordzie Roskilde. Przynajmniej zginę śmiercią bohaterskiego naukowca w miejscu jak najbardziej mnie godnym!

Jak wyżej, takie teksty, lub jeszcze lepsze przewijają się przez książkę bardzo często i aż przyjemniej się wtedy czyta.


Bohaterowie powieści są bardzo wyraziści, każdy ma swoje określone miejsce i nikt nie jest zbędnym balastem.

Warsztat literacki autora jest mocno rozwinięty. Widać, że to jego miejsce i jego żywioł. Historia była ciekawa i bardzo nietypowa. Bardzo rozwinięte przemyślenia, ale często były one trudne do zrozumienia oraz przeczytania.

Całość książki oceniam na ocenę dobrą. Historia przypadła mi do gustu, mimo, że czasami miała swoje niedociągnięcia. Trochę wymęczyła, ale było warto.


Czy polecam? Tak. Osoby, które lubują się w takiej tematyce, będą zachwycone, ale osoby, które chcą zacząć swoją przygodę z gatunkiem, powinny zacząć od lekko łagodniejszej pozycji, bo ta, to wyższy level (oczywiście, każdy zrobi jak będzie uważał). :)


Wasza,

Wspaniałe Czytanie.


GALERIA:



10 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page