top of page

🧠Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności / Carl Wilkinson🧠

TYTUŁ: Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności

AUTOR: Carl Wilkinson

WYDAWNICTWO: Znak Emotikon

DATA PREMIERY: 09.03.2022

MOJA OCENA:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐⭐/10.



Heja! Jakiś czas temu dostałam od wydwnictwa Znak Emotikon propozycję zrecenzowania bardzo ciekawej pozycji. Mianowicie, jestem dumnym recenzentem książki Myśli, które zmieniły świat. Albert Einstein. Teoria względności. Książka została napisana przez Carla Wilkinsona, oraz pięknie zilustrowana przez Jamesa W. Lewisa. Wolumin opowiada o Albercie Einsteinie, ale przede wszystkim o jego odkryciach.


Oprócz ciekawie opisanych eksperymentów i odkryć, towarzyszy nam przepiękna oprawa graficzna. Okładka od samego początku przyciągnęła moją uwagę, ale kiedy ujrzałam książkę na żywo, to całkiem przepadłam. Dokument na żywo robi takie wrażenie... na mnie, dorosłej osobie, a już widzę, jakie zrobiłby na dziecku!


Na okładce znajdziemy informację, iż książka jest dla dzieci od 9 roku życia, jednak jak już wspomniałam na story na Instagramie (@wspanialeczytanie) uważam, że dla naszych maluszków poniżej 9 roku życia, również świetnie się nada, ale będą potrzebować pomocy przy utrzymaniu tego giganta w swoich rączkach (wielkość kartki A3).



Przyznam szczerze, że fizyki nienawidzę. W szkole nigdy nie uważałam na przedmiotach ścisłych. Mam umysł humanistki, ale ta książka jest napisana takim przyjemnym i prostym językiem, który skierowany jest do dzieci, że nie da się nie przyswoić podstawowych informacji. Taka mała powtóreczka ze szkoły podstawowej i średniej. Oprawa graficzna zachwyca oczy, a czcionka użyta do pisania tekstu jest idealna dla dzieci.



Osobiście, najbardziej zainteresował mnie rozdział "Einstein Celebrytą". Czy wiedzieliście, że po śmierci naukowca, jego mózg został oddzielony od ciała i podzielony na 170 małych kawałków? W 1998 roku został poddany badaniu. Okazało się, że mózg naukowca różni się od mózgów innych ludzi. Ale...

No właśnie, to "ale" powinniście sprawdzić sami!


Bardzo dobrym pomysłem jest słowniczek na samym końcu dokumentu, który pozwala zapoznać się z trudnymi pojęciami. Dla nas są one proste do zrozumienia, ale dla naszych dzieci mogą one stanowić problem.


Cieszę się, że wydawnictwo postanowiło wydać dla nas taką książkę. Jest ona idealnym pomysłem na prezent, dla dziecka, które zaczęło swoją przygodę z nauką fizyki. Z pewnością przyciągnie uwagę nie jednego kolegi/koleżanki w szkole. :)


"Dawno nie widziałam tak ładnej okładki. Cudowne detale i piękne kolory, po prostu bajka." ~ @heart_between_pages

Bardzo dziękuję wydawnictwu Znak Emotikon za możliwość przeczytania, oraz przeżycia tej świetnej i pouczającej przygody. Rzadko kiedy zdarza mi się dać 10/10 gwiazdek, ale ta książka zdecydowanie na to zasługuje.



Polecam serdecznie.


Wasza,

Wspaniałe Czytanie.

18 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page