top of page

🌺Spark / Monika Rutka🌺

TYTUŁ: Spark

AUTOR: Monika Rutka

WYDWNICTWO: EditioRed/BeYa!

DATA PREMIERY: 13.04.2022

MOJA OCENA: ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/10.


Heja! Jak sobota, tak i ja! Dzisiaj w ten piękny, lecz nieco wietrzny dzień przybywam z recenzją książki, która widziałam bardzo wiele razy na booktoku. Bardzo dużo dziewczyn na TikToku pokazywały się z tą książką podczas krótkich filmików i polecały ją. Więc kiedy nadarzyła się okazja, stwierdziłam, że to właśnie ten czas, aby zapoznać się z powieścią. Tak więc jestem. :)

Zapraszam... ;)


Książka opowiada o młodej dziewczynie - Elizabeth Parker - która przeprowadza się w środku roku szkolnego z Kalifornii, do Anglii i zamieszkuje u obcej, ale bardzo sympatycznej rodziny. Wszyscy witają ją ciepło, prócz jednej osoby - Chase'a. Chłopak jest wobec dziewczyny chłodny i ma pewne obawy, czy będą one uzasadnione? Sprawdźcie.


Przyznam szczerze, że miałam pewne obiekcie co do książki. Sam początek nie przekonywał mnie do historii, było lakonicznie. Aczkolwiek, strona po stronie, zdanie po zdaniu i otrzymujemy pełnowymiarową historię z wieloma emocjami i ciekawą fabułą.


Szczerze? Zaimponowało mi to, że Monika zahaczyła bardzo mocno o problemy, które są aktualnie tak rozpowszechniane, ale mimo wszystko są one tematami tabu. Gwałty, kłamstwa, znęcanie się psychicznie czy też fizycznie nad drugą osobą. Świat przedstawiony w powieści jest prawdziwy, nie przerysowany, uzmysławia czytelnikom, że takie problemy istnieją i musimy się nimi interesować.


Akcja toczy się ze strony na stronę, emocje są wręcz namacalne, bohaterowie bardzo dobrze wykreowani. Opisy mogły być w niektórych momentach skrócone, ale nie było to aż tak męczące.


Styl pisania autorki, jak na debiut jest bardzo fajnie rozwinięty, brak błędów stylistyczny, leksykalnych. Bardzo szybko się czyta, a co za tym idzie, przyjemnie.


Czy książkę polecam? Tak. Wiele tajemnic, zwrotów akcji. Cieszy mnie, że coraz więcej znanych osób, autorów, itp., porusza tak ważne tematy, aby uświadomić społeczeństwu, że to jest i trzeba temu zapobiegać, nie przechodzić obojętnie. Końcówka zachęciła mnie do sięgnięcia po następną książkę autorki.

Polecam. ;)


Wasza,

Wspaniałe Czytanie.



GALERIA:



11 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page