top of page

🧁Słodki obłęd / Anna Bellon🧁

TYTUŁ: Słodki obłęd

AUTOR: Anna Bellon

WYDAWNICTWO: BeYa

DATA PREMIERY: 14.02.2023

MOJA OCENA:⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️/10.



Słodki obłęd to pierwsza książka autorki Anny Bellon, którą przeczytałam. Jest to bardzo lekka i w pewnym sensie przyjemna powieść z literatury dla młodzież, co widać gołym okiem.

Historię Weroniki i Filipa czytało mi się bardzo szybko, bowiem poświęciłam na nią dwa wieczory.

Nie mogę powiedzieć, iż będzie ona moją ulubioną, bo to się nie zdarzy. Książka napisana prosto i zwyczajnie, z wątkiem romantycznym i z lekką dozą tajemnicy i chociaż opis wraz z okładką przyciągnął moją uwagę, to na treści lekko się zawiodłam. Zdaję sobie sprawę z tego, iż jest to literatura dla młodzieży, więc nie przystoi, aby fabuła pomiędzy dwójką bohaterów rozwijała się bardzo szybko, natomiast dla mnie było aż nazbyt wolno.

Pomysł na poznanie bohaterów - fajny.

Pomysł na fabułe, gdzie nieczęsto spotykamy miłość do wypieków i akcję ogólnie toczącą się w murach cukierni, chociaż moim zdaniem tej akcji w budynku i tak było ZBYT MAŁO - fajny.

Spodziewałam się głębszych opisów emocji, które towarzyszyły bohaterom - niestety, zbyt mało.


Cóż, moim skromnym zdaniem... w książce dzieje się za mało. Między bohaterami nie poczułam tej typowej chemii.

Zbyta mało zwrotów akcji i uważam, że wypadek, który zdarzył się na ostatnich stronach był wciśnięty na siłę.


Przydałoby się przybliżyć studia, na których była Weronika, jej problemy z promotorem, itp. Tego mi zabrakło i wydaje się, jakby autorka całkowicie o tej kwestii zapomniała. Czemu wyjazd na weekend był tak lakonicznie opisany? Nie wiem.


Warsztat literacki autorki powinien być lekko bardziej dopracowany, ze względu na liczne powtórzenia.


Bohaterowie... mimo, iż nie poczułam do nich większych emocji, to oboje zdają się być dorośli na swój sposób.


Podsumowując;

Za mało, za wolno. Chociaż książka ma swoje plusy. Jest lekka i będzie idealna dla młodych osób, które chcą przeczytać coś cukierkowego. Gdybym była nastolatką, to pewnie ta książka skradłaby moje serce, ale w tym wieku już czegoś mi w tej powieści brakuje. Niemniej polecam książkę, ze względu na to, iż umili ona wieczór niejednej osobie, która w tym momencie swojego życia potrzebuje odskoczni od codzienności.



Wasza,

Wspaniałe Czytanie


[współpraca z wydawnictwem BeYa]






Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page